Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pspbudkowice.murow.pl.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Katarzyna Chimiak — email: lub telefonicznie 774210012 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Wójt Gminy Murów
- Adres: ul. Dworcowa 2, 46-030 Murów
- E-mail: ug@murow.pl
- Telefon: 77 42 14 034
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Starych Budkowicach składa się z segmentów zwanych:
- „Starą szkołą”
- „Nową szkołą” które są dwukondygnacyjne,
- łącznika oraz sali gimnastycznej.
Do segmentów dwukondygnacyjnych prowadzą dwa wejścia nie zapewniające jednak swobodnego dostępu do budynku przez osoby niepełnosprawne.
Dostęp do łącznika i sali gimnastycznej nie jest ograniczony barierami architektonicznymi.
Budynek nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości swobodnego przemieszczania się i ewakuacji. Brak jest podjazdów, windy, oraz jakichkolwiek urządzeń umożliwiających osobom na wózkach pokonywanie schodów.
W budynku brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak informacji o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 roku ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w Publicznej Szkole Podstawowej w Starych Budkowicach.