Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Serwis internetowy Publicznej Szkoły Podstawowej w Starych Budkowicach.
Data ostatniej aktualizacji dotyczącej zmiany wyglądu, struktury informacji lub sposobu publikowania: 2023-10-31.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2023-10-31.
Data aktualizacji oświadczenia: 2024-03-28.
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z osobą lub odpowiedzialną komórką organizacyjną: Katarzyna Chimiak, pspbudkowice@murow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 774210012. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Wójt Gminy Murów
- Adres: ul. Dworcowa 2, 46-030 Murów
- E-mail: ug@murow.pl
- Telefon: 77 42 14 034
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
46-030
Stare Budkowice,
ul. Wołczyńska
14
Tel.: +48774210012
Faks: +48774210012
E-mail:
Strona internetowa: pspbudkowice.murow.pl
Dostępność architektoniczna
Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Starych Budkowicach składa się z segmentów zwanych:
- „Starą szkołą”
- „Nową szkołą” które są dwukondygnacyjne,
- łącznika oraz sali gimnastycznej.
Do segmentów dwukondygnacyjnych prowadzą dwa wejścia nie zapewniające jednak swobodnego dostępu do budynku przez osoby niepełnosprawne.
Dostęp do łącznika i sali gimnastycznej nie jest ograniczony barierami architektonicznymi.
Budynek nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości swobodnego przemieszczania się i ewakuacji. Brak jest podjazdów, windy, oraz jakichkolwiek urządzeń umożliwiających osobom na wózkach pokonywanie schodów.
W budynku brak pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Brak informacji o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 roku ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. nr 209, poz. 1243) osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w Publicznej Szkole Podstawowej w Starych Budkowicach.