Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa w Starych Budkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej pspbudkowice.murow.pl.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Katarzyna Chimiak — email: pspbudkowice@murow.pl lub telefonicznie 774210012 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: ul. Wołczyńska 14, 46-030 Stare Budkowice,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Budynek Publicznej Szkoły Podstawowej w Starych Budkowicach składa się z segmentów
zwanych:
„Starą szkołą”
„Nową szkołą” które są dwukondygnacyjne,
łącznika oraz sali gimnastycznej.
Do segmentów dwukondygnacyjnych prowadzą dwa wejścia nie zapewniające jednak
swobodnego dostępu do budynku przez osoby niepełnosprawne.
Dostęp do łącznika i sali gimnastycznej nie jest ograniczony barierami architektonicznymi.
Budynek nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości swobodnego
przemieszczania się i ewakuacji. Brak jest podjazdów, windy, pochylni, platform, oraz
jakichkolwiek innych urządzeń umożliwiających osobom na wózkach pokonywanie schodów.
Brak informacji o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla
osób niepełnosprawnych. Brak informacji o rozkładzie pomieszczeń dostępnej w sposób
wizualny, dotykowy, lub głosowy. Dostęp dla osób korzystających z psa asystującego jest
możliwy, z wyjątkiem przerw w zajęciach lekcyjnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Każdy ma prawo:
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy
udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji
podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy
informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści,
wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do
organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Wójt Gminy Murów
Adres: ul. Dworcowa 2, 46-030 Murów
E-mail: ug@murow.pl
Telefon: 77 42 14 034
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W szkole brak jest pętli indukcyjnych, systemów FM, Systemów na podczerwień (IR),
Systemów Bluetooth oraz innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012 roku ustawy z dnia 19 sierpnia 2011
roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. nr 209, poz. 1243)
osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub
tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w Publicznej Szkole Podstawowej w Starych
Budkowicach. Dostępność realizowana jest na wniosek. Osoba uprawniona jest zobowiązana
zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania
się co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem poprzez e-mail:
dyrektorpspbudkowice@murow.pl, lub listownie, z wyłączeniem sytuacji nagłych