Biuletyn
w Starych Budkowicach
Dziś jest: czwartek, 20-01-2022, Imieniny: Fabioli, Miły, Sebastiana

Wycieczka do Złotego Stoku i nad Jezioro Nyskie

Wczesnym rankiem przywitało nas słońce, które towarzyszyło nam przez cały dzień. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Złotym Stoku od Kopalni Złota. Przeszliśmy podziemną trasą turystyczną, w której skład wchodzi zwiedzanie „Sztolni Gertruda” (część muzealna), „Chodnika Śmierci” i spotkanie z Gnomem. Uczniowie żądni wrażeń mogli część trasy przebyć specjalnie przygotowaną zjeżdżalnią. Największą jednak atrakcją Sztolni Czarnej jest jedyny w Polsce podziemny wodospad. Głęboko pod ziemią, w małej komorze, z wysokości ośmiu metrów, woda z hukiem spadała tuż przed odwiedzającymi. Dzieci miały okazję przejechać się niesamowitym środkiem transportu, wyjeżdżając na zewnątrz trasą liczącą ok. 300 metrów podziemnym pomarańczowym tramwajem. Na peronie Pani przewodnik podziękowała za uwagę i zachęcała wszystkich do skorzystania z dodatkowych atrakcji. Mogliśmy także zobaczyć w jaki sposób wykonywano dawniej monety ze złota, można było również zakupić taką monetę lub symboliczną sztabkę złota. Następnie wyruszyliśmy szukać kolejnych wrażeń. Drugim etapem naszej wycieczki było Jezioro Nyskie. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, czekał już na nas wspaniały statek pasażerski. Woda była spokojna, a pogoda rozpieszczała nas gorącym letnim słońcem. Rejs upłynął wesoło, następnie po powrocie na plażę, mieliśmy zorganizowane zabawy plenerowe. Ponieważ woda w jeziorze była ciepła i przyjemna, nie mogliśmy się oprzeć kąpieli. Po wspaniałych atrakcjach plażowych pojechaliśmy na obiad do pobliskiej restauracji. Wszyscy najedli się do syta i wróciliśmy do domu po dniu pełnym atrakcji.

Dzieci z klasy II, aby podzielić się swoimi wspomnieniami, namalowały piękne prace plastyczne oraz opisały swoje wrażenia. Oto kilka z nich:

Maja Figurska:
Kiedy pojechaliśmy na wycieczkę do kopalni zauważyłam, że jest tam ciemno, ale nawet fajnie. Gdy zaczęliśmy zwiedzać, trochę się wystraszyłam ale pani zaczęła żartować. Najbardziej zapamiętałam przejażdżkę kolejką, podczas której, włosy stanęły mi dęba. Zabawna była też sytuacja z pająkiem i Zuzią. Wycieczka bardzo mi się podobała.

Adrian Góra:
Na wycieczce podobało mi się, gdy byliśmy na szlaku śmierci w kopalni złota w Złotym Stoku. Przejażdżka kolejką w kopalni była bardzo fajna. W kopalni był wodospad z kolorową wodą, bardzo mi się podobało, gdy woda zmieniała kolory z zielonego na niebieski. Byliśmy też na plaży nad Jeziorem Nyskim, piasek był bardzo gorący, więc bardziej podobał mi się rejs statkiem po jeziorze. Statek miał dwa piętra i bardzo podobało mi się chodzenie po schodach.

Michał Oleś:
We wtorek byliśmy na bardzo fajnej wycieczce. Najpierw pojechaliśmy do Kopalni Złota, a potem nad Jezioro Nyskie. W kopalni podobał mi się skarbiec, podziemny wodospad oraz wyjazd kolejką na powierzchnię. Fajnie było też w sklepiku, gdzie mogliśmy kupić pamiątki. Po zwiedzaniu kopalni pojechaliśmy nad Jezioro Nyskie, żeby popłynąć statkiem. Na statku było bardzo fajnie. Co prawda, nie można było tam kupić pamiątek, ale był dwupiętrowy pokład, po którym można było chodzić. Później była zabawa na plaży, a na sam koniec obiad i powrót do domu.

Amelia Mizdzioł:
Dnia 4 czerwca pojechaliśmy cała klasą na wycieczkę do Złotego Stoku. Zwiedzaliśmy kopalnię złota, płynęliśmy statkiem i bawiliśmy się w gry terenowe. W Złotym Stoku podobał mi się najbardziej wodospad. Miał ładne kolory i się błyszczał. Bardzo mi się podobało.

Paweł Chrobok:
Klasa pierwsza, druga i trzecia pojechały 04.06.2019 r. na wycieczkę do Złotego Stoku. Będąc na miejscu podziwialiśmy Kopalnię Złota. Potem w Nysie braliśmy udział w rejsie po jeziorze i w grze plażowej. Obiad był bardzo pyszny i kończył nasz wyjazd. Najbardziej podobała mi się jazda kolejką i moczenie nóg w ciepłym jeziorze nyskim. Wycieczka była bardzo udana, Złoty Stok jest miejscem wartym zwiedzania.

redagowała Markiewicz Emilia

PSP Budkowice (1).jpeg PSP Budkowice (3).jpeg PSP Budkowice (4).jpeg PSP Budkowice (5).jpeg PSP Budkowice (6).jpeg PSP Budkowice (7).jpeg