Ikona WCAG
Publiczna Szkoła Podstawowa
w Starych Budkowicach
Dziś jest: wtorek, 22-08-2017, Imieniny: Cezarego, Marii, Zygfryda

Cudze chwalicie, swego nie znacie? Uczniowie klas I-III byli na wycieczce w Opolu

Wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu - Bierkowicach. To miejsce jest wyjątkową atrakcją województwa opolskiego. Na liczącym 10 hektarów terenie obsadzonym drzewami i bujną zielenią zgromadzono budynki pogrupowane w dziewięciu zagrodach z regionu opolskiego i oleskiego. Wśród nich znajduje się wiele unikatowych obiektów, m.in. stare chaty z naszych okolic. Spacerując, zaczerpywaliśmy świeżego powietrza, a przy okazji zwiedziliśmy zabytki drewnianej architektury Opolszczyzny. Podziwialiśmy stary młyn, wnętrza starych izb, wysłuchaliśmy opowieści przewodników, dowiadywaliśmy się, jak dawniej żyli nasi przodkowie. Po tak wyczerpującym spacerze udaliśmy się na posiłek. Kolejną atrakcją było zwiedzanie Wieży Piastowskiej. Tam na miejscu przywitał nas pan przewodnik, który opowiedział historię wieży. Dowiedzieliśmy się, że jest pozostałością po nieistniejącym dziś Zamku Piastowskim, zlokalizowanym na odrzańskiej wyspie Pasiece, w części zwanej Ostrówkiem. Wieża pełniła funkcję mieszkalno-obronną, wzniósł ją książę Bolko I. Ma 35 metrów wysokości. Widok z wieży jest niesamowity! Na zakończenie wyprawy po Opolu przenieśliśmy się do Manufaktury Cukierków. Na wstępie powitał nas wspaniały, słodki zapach, potem p. Ewa przywitała nas uśmiechem. Pokazała nam, z czego i w jaki sposób wykonuje się lizaki. To było fascynujące! Po krótkim instruktażu przystąpiliśmy do samodzielnego wytwarzania własnych lizaków. Nasze lizaki miały przeróżne kształty: kwiatów, serduszek, świderków. Każdy mógł swój lizak zabrać do domu, oprócz tego zakupić inne cukierki. Wszystkie były przepyszne. Chociaż pogoda nas nie rozpieszczała, bo przez Opole przeszła nawałnica, nie przeszkodziło nam to we wspaniałej zabawie. Wszyscy zaliczyliśmy tę wycieczkę do bardzo udanych.

Uczniowie i wychowawcy dziękują mamom, które pomagały w sprawowaniu opieki.

wychowawcy klas I-III

1.jpeg 10.jpeg 11.jpeg 12.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 8.jpeg 9.jpeg laureatki.jpeg szkola1.jpeg szkola2.jpeg