Informacji Publicznej Kontakt

w Starych Budkowicach
Zosie Samosie i Tośki Samośki z pierwszej klasy
Celem tych działań jest oswojenie dzieci ze słownikiem obrazkowym jako źródłem dodatkowych informacji, których dzieci mogą potrzebować w czasie zajęć, oraz nauczenie ich korzystania z dostępnych pomocy dydaktycznych, takich jak podręcznik i zeszyt ćwiczeń, w celu samodzielnego wywiązywania się z powierzonych zadań na zajęciach.
Już teraz dają się zaobserwować efekty tych działań. Uczniowie dobrze poznali swoje podręczniki i wiedzą, gdzie szukać potrzebnych informacji. Dzieci wiedzą też jaką wiedzę oferują im słowniki obrazkowe i są gotowe korzystać z nich w razie potrzeby. Coraz lepiej współpracują w grupach i wiedzą, że umożliwia im to dzielenie się wiedzą. Znacząco też rzadziej proszą o pomoc. Efekty ich pracy na zajęciach są dzięki temu coraz lepsze. Sprawna, samodzielna praca każdego ucznia nagradzana jest zaszczytnym tytułem „Zosi Samosi” dla dziewczynek i „Tośka Samośka” dla chłopców.
Nauczyciel ma nadzieję, że te działania usprawnią pracę na zajęciach, przygotują dzieci do samodzielnej pracy w domu w ramach przyszłych zadań domowych i zapobiegną nawykowemu odwoływaniu się do pomocy nauczyciela w sytuacjach, gdy dziecko może poradzić sobie samo. Z pewnością doda to uczniom wiary we własne możliwości i umiejętności i stanowić będzie solidną bazę do dalszego rozwoju.
Katarzyna Chimiak