Ikona WCAG
Biuletyn
Informacji Publicznej
Kontakt
Publiczna Szkoła Podstawowa
w Starych Budkowicach
Dziś jest: czwartek, 19-10-2017, Imieniny: Michaliny, Michała, Piotra

Śniadanie Daje Moc

Jak zachęcić uczniów do jedzenia śniadania? Sposobów jest wiele. Jednym z nich jest udział dzieci w ogólnopolskiej  akcji „Śniadanie Daje Moc”.
Program edukacyjny „Śniadanie Daje Moc” to program promujący 12 zasad zdrowego odżywiania i poszerzający świadomość na temat bardzo ważnej roli pierwszego posiłku w diecie dziecka. Organizatorem programu „Śniadanie Daje Moc” jest Partnerstwo dla Zdrowia. 
6 listopada, w Dniu Śniadanie Daje Moc, uczniowie klasy III przygotowali wielką śniadaniową ucztę.  Niesamowicie zaangażowali się w nią także rodzice, wyrażając aprobatę oraz uznanie dla takich działań. To właśnie oni dostarczyli produkty potrzebne do zorganizowania zdrowego śniadania, które miało dać wszystkim MOC -  energię do pracy, zabawy i nauki.
Śniadanie poprzedziliśmy zajęciami, które miały na celu uświadomienie dzieciom, jak ważne jest spożywanie rano zdrowego posiłku. Były to warsztaty plastyczne, zabawy dramowe oraz grupowa praca dzieci przy tworzeniu własnego przepisu na kolorowe i zdrowe śniadanie. Wiadomo, że śniadanie w gronie koleżanek i kolegów, przygotowane wspólnie, smakuje bardziej. Uczniowie sami przygotowali klasę, która zamieniła się w „czterogwiazdkową restaurację”. Kolorowe stoły cieszyły oczy, a zapachy przyciągały przypadkowych gości i tak okazało się, że np.: pan konserwator lubi zielone ogórki, pani Tereska - gruboziarnisty chleb, a pani Asia preferuje koperek.
 Dzieci wzajemnie zachęcały się do degustacji surowych warzyw, bez domieszki soli i przypraw, tu informacja dla rodziców, każdy zachwycał się tym, że sałata chrupie, rzodkiewka szczypie w język, a natka pietruszki jest jadalna…

Na koniec pragniemy wszystkim czytelnikom przypomnieć 12 zasad zdrowego odżywiania :

  1. Do szkoły wychodź po śniadaniu i ze śniadaniem.
  2. Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.
  3. Zawsze myj ręce przed posiłkiem.
  4. Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.
  5. Jedz o stałych porach i nie spiesz się.
  6. Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.
  7. Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.
  8. Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.
  9. Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.
  10. Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.
  11. Dobrą wodą gaś pragnienie.
  12. Ruch bez ograniczeń, słodycze z umiarem.
     

Róża Rimpler

 

 

1.jpeg 10.jpeg 11.jpeg 12.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 8.jpeg 9.jpeg laureatki.jpeg szkola1.jpeg szkola2.jpeg
<./div>
 
 
 
 

 

Polecamy:
e-dziennik

Dziecięca Politechnika Opolska

Gmina Murów

Kuratorium Oświaty w Opolu

OKE Wrocław

Sołectwo Zagwiździe

logo_animowane.gif