Ikona WCAG
Biuletyn
Informacji Publicznej
Kontakt
Publiczna Szkoła Podstawowa
w Starych Budkowicach
Dziś jest: czwartek, 29-06-2017, Imieniny: Pawła, Piotra, Salomei

Questing w Starych Budkowicach

Przez dwie kolejne soboty na zajęciach terenowych pod opiekiem opiekuna uczniowie zbierali i gromadzili niezbędne informacje, wykonywali dokumentację fotograficzną Bardziej zaangażowani poszukiwali informacji, ciekawostek w swoim wolnym czasie po zajęciach. W wyniku dyskusji i burzy mózgów opracowano zestaw najważniejszych obiektów stanowiących bogactwo kulturowe oraz przyrodnicze Budkowic.. Wg wymogów formalnych konkursu stanowisk w poszczególnych kategoriach mogło być 3 - 5. Na naszej liście znalazły się między innymi: Kościół i jego otoczenie, Kapliczki Św. Anny i Jana Nepomucena, rzeka Budkowiczanka, dawny młyn, las, szkoła. Uczniowie wspólnie wymyślili nazwę ścieżki i logo, opracowali mapę. Praca przebiegała w grupach - każda z grup odpowiedzialna była za wyznaczone zadanie. Nowością była forma przygotowania ścieżki- questing.

 

Co to jest questing?

Questing to metoda odkrywania dziedzictwa polegająca na tworzeniu nieoznakowanych szlaków, którymi można wędrować, kierując się informacjami zawartymi w wierszowanych wskazówkach. Kolejne miejsca na trasie odnajduje się poprzez znalezienie odpowiedzi na zagadkę i wyszukanie w terenie odpowiadającego jej miejsca. Na końcu szlaku jest umieszczona skrzyneczka, a w niej pieczątka, której odbicie potwierdza przebycie całej trasy. Celem questingu jest rozwijanie poczucia tożsamości z danym regionem, szukanie wyjątkowości w ciekawych i zupełnie zwyczajnych miejscach, upowszechnianie wyjątkowych miejsc wyróżniających się krajobrazem, przyrodą, czy dziedzictwem kulturowym. Poza elementami edukacyjnymi, questing pełni również funkcje czysto rozrywkowe. To jednocześnie ciekawa metoda promocji regionów lub obiektów w myśl zasady: „nauka przez zabawę”. W Polsce najbliższa jest harcerskiej zabawie w podchody.

Uczniowie mocno zaangażowali się w tworzenie questów. Okazało się, że dla wielu nie było to łatwe zadanie. Jednak w wyniku twórczej pracy udało się stworzyć wierszowanki, rymowanki i zagadki. Oto przykład 2 wybranych oraz logo (wyk. Florian Rychlik)

 

Idź pod prąd rzeki gdzie trawy zielone

Aż ujrzysz drzewo mocno podgryzione,

Które się prawie przewraca.

Pomyśl-czyja to może być praca?

 

TO __ __ __ __ __

 

Gdy dojdziesz do wieży niczego nie dotykaj,
tylko popatrz i szybko zmykaj.
Idź dalej prosto, mijaj drzewa
i dojść do szosy trzeba.
Popatrz w lewo a zobaczysz budynek znany
który przez uczniów jest bardzo kochany.

Po 2 tygodniach pracy udało się stworzyć projekt. Większość uczniów włożyła w niego dużo pracy i zaangażowania. Na szczególne wyróżnienie zasłużyły 2 uczennice: Agnieszka Dydzik- w tworzeniu oryginalnych questów oraz Karolina Bieganowska- dopracowanie projektu w programie Power Paint. Serdeczne podziękowania. Nasza praca pt. „Budkowickie skarby” została wysłana w wersji elektronicznej na konkurs, jako jedna z 80 prac z całej Polski. Wyniki zostaną ogłoszone pod koniec lipca. Nie wiadomo, czy nasze budkowickie skarby choć na chwilę przykują uwagę komisji konkursowej, ale na pewno wiadomo, że dzięki projektowi uczniowie na nowo odkrywali znane miejsca, docierali do tajemnic, legend, ciekawych zjawisk przyrodniczych. Była to dla wszystkich fascynująca przygoda.

 

Koordynator projektu

Zenona Czwojdzińska

 

 

1.jpeg 10.jpeg 11.jpeg 12.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 8.jpeg 9.jpeg laureatki.jpeg szkola1.jpeg szkola2.jpeg
<./div>
 
 
 
 

 

Polecamy:
e-dziennik

Dziecięca Politechnika Opolska

Gmina Murów

Kuratorium Oświaty w Opolu

OKE Wrocław

Sołectwo Zagwiździe

logo_animowane.gif