Ikona WCAG
Biuletyn
Informacji Publicznej
Kontakt
Publiczna Szkoła Podstawowa
w Starych Budkowicach
Dziś jest: środa, 13-12-2017, Imieniny: Dalidy, Juliusza, Łucji

Jak uczniowie wraz z przedszkolakami powitali wiosnę

Do powitania wiosny przygotowywaliśmy się już od kilku dni. Trzeba było wykonać kukły marzanny symbolizujące złą zimę oraz kolorowe gaiki, czyli gałęzie przystrojone paseczkami bibuły, kwiatuszkami, listeczkami - symbolizujące wiosnę. W piątek 20 marca 2015 r. wszyscy uczniowie klas I –III pod opieką swoich wychowawczyń utworzyli wesoły korowód i podeszli po zaproszonych gości – przedszkolaków, aby wspólnie pożegnać zimę. Razem przemaszerowali ulicami Starych Budkowic akompaniując sobie na instrumentach perkusyjnych, aby hałasem przegonić zimę. Na boisku szkolnym wszystkie marzanny zostały wrzucone do ogniska. Skończyło się panowanie zimy, nastała wiosna! Najpierw nasi goście uczcili to krótkim występem, później zaprezentowali się gospodarze, czyli uczniowie.

Kolejną atrakcją były obserwacje astronomiczne. W tym czasie na naszym niebie można było obserwować (przez specjalny przyrząd) częściowe zaćmienie słońca. Wszystkie dzieci i ich panie z chęcią skorzystały z okazji przyjrzenia się temu niebywałemu zjawisku.

Później dzieci z młodszych grup przedszkolnych przeszły na plac zabaw. A grupa sześciolatków oraz uczniowie klas I-III zostali zaproszeni przez wychowawcę klasy III na pokaz multimedialny pt. „Pierwszy dzień wiosny”. Po nim odbyły się wspólne zajęcia sześciolatków i uczniów klasy III przeprowadzone przez panią Annę Grzesik. Tematyka zajęć dotyczyła oczywiście...wiosny! Tym razem jednak w aspekcie literackim. Uczniowie zostali podzieleni na dwu lub trzyosobowe zespoły. W każdym z nich liderem był uczeń klasy III. Odczytywał on swoim młodszym kolegom fragment wiersza Jana Brzechwy „Przyjście wiosny”. Dzieci wspólnie ilustrowały go. Kolejnym etapem było ułożenie tych fragmentów we właściwej kolejności, przyklejenie na arkuszu szarego papieru a następnie odczytanie swoich fragmentów wiersza przez poszczególne zespoły. Po prezentacji wiersza nastąpiło podsumowanie zajęć - w formie rebusów i zagadek. Dzieci świetnie współpracowały ze sobą, pracowały wytrwale, z zaangażowaniem. A trzecioklasiści dobrze sprawdzili się w roli starszych kolegów, służących pomocą sześciolatkom.

 

Anna Grzesik

 

 

1.jpeg 10.jpeg 11.jpeg 12.jpeg 2.jpeg 3.jpeg 4.jpeg 5.jpeg 6.jpeg 7.jpeg 8.jpeg 9.jpeg laureatki.jpeg szkola1.jpeg szkola2.jpeg
<./div>
 
 
 
 

 

Polecamy:
e-dziennik

Dziecięca Politechnika Opolska

Gmina Murów

Kuratorium Oświaty w Opolu

OKE Wrocław

Sołectwo Zagwiździe

logo_animowane.gif